In healthy przepis zdrowy zupy

Zupa, czyli danie idealne

Witam w kolejnym poście. Dzisiaj chciałbym przedstawić wam dwa przepisy na proste i pyszne zupy. Uważam, że te dania to idealne rozwiązanie dla osób na diecie lub po prostu lubiących dobrze się odżywiać. Jeśli nie jesteście wielbicielami zup to przygotowałam dla was 3 powody, dla których warto je jeść. Oto one:
→ Zupy sycą, ale nie tuczą
→ Zupy dostarczają wielu składników odżywczych 
→ Zupy znakomicie rozgrzewają 

Jeśli jesteście już wystarczająco przekonani, zapraszam do przejrzenia przepisów.

ZUPA BROKUŁOWA 


 Składniki:    
- brokuł
- mrożone warzywa (marchewka, kalafior)
- por
- słonecznik
- trzy szklanki wody
- kostka bulionowa
- przyprawy: sól, czarnuszka lub pieprz
                        
Sposób przygotowania:

Wodę gotujemy z kostką bulionową. w oddzielnym garnku stawiamy wodę. Doprowadzamy do wrzenia.Wkładamy mrożone warzywa. Gotujemy aż będą al dente. Dodajemy do nich pokrojonego brokuła. Przykrywamy pokrywką. Gotujemy jeszcze 3-5 minut. Odcedzamy warzywa i dodajemy do bulionu. Na rozgrzanej patelni podsmażamy pokrojony por ze słonecznikiem. Dodajemy do reszty. Przyprawiamy według smaku wszystkimi przyprawami. Wszystko razem blendujemy. Podajemy z grzankami lub zwykłym chlebkiem oraz słonecznikiem.
 Smacznego!

    
       



   ZUPA POMIDOROWO - PAPRYKOWA

 Składniki:
 - dwie puszki pomidorów
 - papryka
 - por
 - 3 szklanki wody
 - przyprawy: sól, czarnuszka lub pieprz, pieprz cayenne, bazylia suszona, cukier
 - czosnek
 - kostka bulionowa
                       
Sposób przygotowania:

Wodę z bulionem gotujemy. Dodajemy pomidory w puszcze. Paprykę oczyszczamy z gniazd. Kroimy w kostkę. Wrzucamy do pomidorów z bulionem. Ząbek czosnku przeciskamy przez praskę do zupy. Por kroimy i podsmażamy na patelni. Dodajemy do reszty. Doprawiamy. Wszystko blendujemy. Zupę można jeść z makaronem lub bez. Do dekoracji możemy użyć listków bazylii. 
                Smacznego! 



Related Articles

27 komentarze:

  1. Uwielbiam zupy, ale o słoneczniku do brokułowej nie pomyślałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od niedawna zaczęłam mocno improwizować z zupami...i wychodzi mi to całkiem nie źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam takie zupeczki , mi Karynka tez takie robi czasami

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie przepadam za zupa brokułowa, ale pomidorowa uwielbiam na różne sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam zupy :) zwłaszcza pomidorową :) mogłabym ją jeść i jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam zupy, zwykłe czy kremy - obojętnie, pochłaniam wszystkie ;) Ostatnio zrobiłam selerową i jest po prostu genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja! Właśnie to w przepisach lubię - proste i dostępne wszędzie składniki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zupy, a szczególności kremy! Są lekkie, pyszne, bardzo odżywcze i tak jak piszesz - nie tuczą:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię zupy, ale gotowane na kostce rosołowej wg mnie zupełnie nie mają smaku...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo bardzo bardzo lubię zupy! Dzięki za przepisy!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz racje! Zupa to danie idealne:) Gorąca, zdrowa i pyszna. Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio oszalałam na punkcie zup. Krem paprykowo-pomidorowy jest mi dobrze znany. Ja dorzucam do niego na koniec odrobinę pesto oraz mini mozzarellę. Pożyczam przepis na brokułowy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepisy! Też uwielbiam zupy szczególnie zimą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Całkowicie się zgadzam, że zupy są the best! Najczęściej to one stanowią mój obiad. A kremik pomidorowo-paprykowy <3 miód w buzi!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ej, bardzo ciekawe przepisy :)
    słonecznika nie mielisz?

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię zupy, ale przyzwyczaiłam się do gotowania na mięsie. Może czas spróbować lżejszą wersję. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam zupy, ale przyznam szczerze że musze zjesc przynajmniej dwie porcje zeby za godzine nie czuc sie glodna, a nie jestem jakim wielorybkiem z wielkim zoladkiem :-) niestety jak nie zjem podwojnej porcji to pozniej musze sie zapchac czyms slodkim i to tez niedobrze

    OdpowiedzUsuń
  18. Zupa to moje ulubione danie. Szczególnie dobrze czuję się po zupach krem. Grunt to nie dodawać do nich kostek, które zawierałyby szkodliwe składniki. Poza tym - samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Super przepisy, wkrótce wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zupy niezbyt lubię ,ale kremy uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham zupy! Zwłaszcza zupy-krem! Mogłabym je jeść codziennie, zwłaszcza że są lekkie i nie zapychają. Niestety mój mąż to kotletoholik więc dla niego muszę robić też coś bardziej treściwego ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. chyba wpadnę do Ciebie na obiad;D

    OdpowiedzUsuń
  23. rewelacyjne pomysły :) aż zgłodniałam www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń
  24. kurcze nigdy mi zupy nie wychodziły... prze dziwne to było...co mi wychodziło

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne przepisy na zupki. Ja co prawda zupowa nie jestem, ale takie mi często wychodzą. :)

    OdpowiedzUsuń