In pierogi przepis soczewica

Pierogi z soczewicą, czyli urozmaicenie diety

Martyna Kochanowska, czyli do something amazing

Witajcie!
Dzisiaj przychodzę z kolejnym przepisem! Lekko zaniedbałam stronę kulinarną bloga, więc teraz nadrabiam :) Wraz z Wielkim Postem postanowiłam nie jeść mięsa. Jedni mogą pomyśleć, że to kolejny trend żywieniowy lub fanaberie małolaty. OCZYWIŚCIE, ŻE NIE. Lubię eksperymentować w moim jadłospisie i obserwować jakie zmiany zachodzą w organizmie. Brak mięsa w codziennej diecie zmusza do szukania produktów bogatych w białko. Postawiłam, więc na SOCZEWICĘ. Nie będę opisywać i zanudzać Was jej dobrodziejstwami, do lektury zapraszam TUTAJ.

Nie przedłużając. Przedstawiam Wam przepis na PIEROGI Z SOCZEWICĄ. 


SKŁADNIKI NA FARSZ:

- 250g czerwonej soczewicy
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku 
- 2 marchewki 
- 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
- sól, pieprz 

SKŁADNIKI NA CIASTO

- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 3/4 szklanki wody
- 1 łyżka masła 
- 1 łyżeczka soli 

PRZYGOTOWANIE:

Soczewicę wsypujemy do wrzącej wody. Gotujemy ok. 10 min. Odcedzamy. Cebulę siekamy w kostkę. Marchewkę ścieramy na małych oczkach. Oba składniki wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Czekamy aż marchewka będzie miękka. Dodajemy soczewicę i smażymy jeszcze 5 minut. Wszystko doprawiamy. Farsz musi być lekko pikantny. Całość blendujemy i zostawiamy do wystygnięcia. 

Wszystkie składniki na ciasto łączymy. Nie wlewamy naraz całej wody. Dodajemy stopniowo i patrzymy na konsystencje ciasta. Dobrze ze sobą zagniatamy. Dzielimy na dwie części. Wałkujmy i wycinamy koła szklanką. Na środek każdego ciasta kładziemy farsz. Zaklejamy i dla pewności przyciskamy małym widelcem. Gotujemy partiami, czekając na wypłynięcie wszystkich pierogów. 

ŻYCZĘ SMACZNEGO 

Martyna Kochanowska, czyli do something amazing

Martyna Kochanowska, czyli do something amazing

Related Articles

8 komentarze:

  1. Świetny przepis, i już wiem co będę jadł na kolację ;) Czekam na więcej z części kulinarnego bloga !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobiłam ostatnio z tofu i różnymi warzywami, ale z soczewicą też są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba się skuszę. Ciekawi mnie smak tych pierogów

    OdpowiedzUsuń
  4. ale świetny pomysł! z chęcią się skuszę na taką odmianę pierogów :D!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna propozycja szczególnie dla mojego syna. Soczewicę uwielbia a do tej pory to u nas najczęściej zupa była :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z soczewicą pierogów jeszcze nie robiłam :) te wyglądają zachęcająco! Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ulubione pierogi :)
    Nie jem mięsa od osiemnastu lat, potwierdzam, kuchnia wegetariańska zachęca do poszukiwań :) Znam też sporo ciekawych przepisów wegańskich.

    OdpowiedzUsuń